Herstelwerkzaamheden na een lekdetectie onderzoek
In de beginjaren van Pompe Lekdetectie Nederland BV is er al direct besloten dat de klant zo veel als mogelijk informatie nodig had met betrekking tot zijn lekkage.
In de beginjaren van Pompe Lekdetectie Nederland BV is er al direct besloten dat de klant zo veel als mogelijk informatie nodig had met betrekking tot zijn lekkage.
Hierdoor is er gekozen voor een zeer uitgebreide rapportage die in veel gevallen de doorslag kon geven om over te gaan tot uitkering van de verzekeraar in de vorm van het onderzoek alsmede de gevolgschade.
Doordat deze een dag later al bij de klant werd ontvangen kregen wij steeds vaker het verzoek om ook de nodige herstelwerkzaamheden in gang te zetten. Doordat we hier voorheen andere (derde) partijen in moesten schakelen konden wij de kwaliteit en communicatie tussen de klant en de herstelpartijen niet meer garanderen. Daarnaast had de klant geen vast aanspreekpunt wat eveneens de nodige problemen met zich meenam.
Hierop is besloten vanuit Pompe om het bedrijf dan ook in te richten op deze vraag en is er enkele jaren geleden besloten een volledige herstelafdeling op te zetten binnen het bedrijf. Het gevolg hierop was dat er personeelsleden werden aangenomen en reeds aanwezig personeel werd omgeschoold om de benodigde werkzaamheden ten uitvoer te kunnen brengen. Ook is er een vast contactpersoon ontstaan per schade. Deze maakt op basis van de rapportage direct de offerte in al zijn facetten, zal de communicatie ten tijde van de werkzaamheden met de klant voeren en maakt tevens de facturen op. Hiermee kan er dan ook nimmer een communicatieprobleem optreden en kunnen alle benodigde werkzaamheden meegenomen worden zoals het herstellen van de bron van de lekkage, het specialistisch drogen alsmede de schadeherstelwerkzaamheden.
Om dit allen in goede banen te laten lopen is er besloten ook bij grote schades een opname op locatie te doen en met de klant hierin alles door te nemen. Hierbij kwam dan ook steeds vaker de vraag of we ook de benodigde materialen zoals laminaat en tegels mee wilden nemen in de begroting. Om de klant een goede keuze in deze te laten maken hebben we dan ook gekozen voor displays waarmee de klant thuis zijn voorkeur uit kan spreken voor de laminaat en tegels. Mede hierdoor kan Pompe nu nog sneller en vollediger zijn offertes uitbrengen en de herstelwerkzaamheden in samenspraak met de klant volledig naar wens ten uitvoer brengen.